Finalitza l'alerta per la primera onada de calor de l'estiu
Les temperatures més altes aquest dimecres s’han registrat al Segrià: Lleida - la Femosa (40,9 graus) i Alcarràs (40,7 graus)

Protecció Civil de la Generalitat ha finalitzat aquest vespre l’alerta del pla Procicat per calor, per les altes temperatures que s’han viscut a Catalunya des de diumenge passat. El Servei Meteorològic de Catalunya dona per finalitzat l'episodi de calor molt intensa i calor nocturna intensa que va començar el diumenge 21 de juny a les comarques de Ponent i que ha anat afectant pràcticament a tot territori.
Les temperatures diürnes més altes avui dimecres 24 de juny s’han registrat a la comarca del Segrià: Lleida - la Femosa (40,9 graus) i Alcarràs (40,7 graus), mentre que a Tàrrega la màxima ha estat de 39,2 graus. A la capital de l’Urgell, el pic de calor es va registrar dilluns 22 amb una temperatura de 40,8 graus. Les temperatures nocturnes més elevades la passada nit s’ha registrat a Montserrat - Sant Dimes (Bages), amb 24,3 graus, i a Barcelona - el Raval (Barcelonès), amb 24,3 graus. Amb tot, a Tàrrega també han estat força altes, de 23,5 graus (considerada nit tropical), de fet des de diumenge 21 que a la nit a la capital de l’Urgell no es baixa almenys dels 20,9 graus.
Durant el període d'alerta per calor intensa, iniciat el 19 de juny i pel qual s'ha activat el Pla territorial de Protecció Civil de Catalunya (Procicat), el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM) ha atès 208 persones amb afectacions relacionades amb la calor. D'aquestes, un 53% han requerit l’activació d’una ambulància, traslladant a la persona afectada a un centre sanitari, i un 46% han estat ateses pel servei 061 Salut Respon.
Malgrat la finalització de l’onada de calor, els Bombers de la Generalitat, davant la situació de risc forestal, mantenen un reforç operatiu a les regions amb més risc d’incendi, és a dir, al sud de la Regió d’Emergències de Lleida que, segons la Unitat tècnica del GRAF (Grup d’Actuacions Forestals) el risc és de 5 sobre 6 i les regions d’emergències Centre, Metropolitana Sud i Tarragona i les Terres de l’Ebre que és de 4 sobre 6.
En aquest sentit, es preveu un reforç per disposar de més Unitats Bàsiques d’Intervenció, UBI (dotacions), amb tres o quatre addicionals, segons el grau de risc, així com l’obertura de parcs de Bombers Voluntaris. A més, també es preveu reforçar les Sales de Control i a la SCB (Sala Central de Bombers) amb personal TEOC (Tècnics Especialistes Operadors de Control) addicional, i l’estructura de comandament, del GROS (Grup Operatiu de Suport) i de la guàrdia de suport de mitjans aeris.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari