Tàrrega celebra amb èxit la revetlla de Sant Joan amb la Flama del Canigó

Demanen precaució i civisme per les altes temperatures i el risc d'incendi

per Laia Pedrós

Crònica Local

La Flama del Canigó ha estat portada pel Club Alba, el Centre Excursionista CIM i la Penya Pedal de Bellpuig
La Flama del Canigó ha estat portada pel Club Alba, el Centre Excursionista CIM i la Penya Pedal de Bellpuig | Laia Pedrós

Tàrrega ha celebrat avui amb èxit la revetlla de Sant Joan, donant la benvinguda al solstici d’estiu. L’arribada de la Flama del Canigó, símbol d’unió dels Països Catalans, ha estat més significatiu de la tradicional cita festiva. L’esdeveniment ha tingut lloc a la plaça del Carme, on s’han aplegat nombroses persones. 

El foc ha arribat a la capital de l’Urgell des del Pirineu portada pel Club Alba, el Centre Excursionista CIM i la Penya Pedal de Bellpuig. Tot seguit, el regidor de Cultura, Miquel Nadal, ha encès el peveter al peu del Monument als Països Catalans, del qual avui es commemoraven 45 anys de la seva inauguració. Nadal ha pronunciat el Manifest, que Òmnium Cultural ha encarregat enguany a Ramon Torra, activista de Tradicat. El Manifest evoca que justament fa 60 anys que la Flama del Canigó va travessar per primera vegada el Coll d’Ares des de la Catalunya Nord. “Aquell impuls, nascut amb convicció i esperança, ha perdurat fins avui com una expressió viva de la nostra llengua, de la nostra cultura i de la nostra identitat”, escriu Ramon Torra.

L’acte, organitzat pel consistori i l’Associació Agrat, ha comptat també amb sardanes interpretades per la Cobla Tàrrega i l’exhibició de la secció infantil de Diables de BAT, entitat que commemora el seu 40è aniversari. Prèviament, s’ha desenvolupat un taller per construir Unes 25 Falles de Secà, que aquesta nit protagonitzaran la baixada de teies des del barri del Castell fins a Can Colapi. En aquest indret s’encendrà la gran foguera i se celebrarà un sopar popular. La benvinguda al Solstici d’Estiu continuarà amb la revetlla amenitzada pels grups Magari Ball Folk, Utopia, La Porca Ventura i Tropical Mystic.

 

Prudència i civisme per les altes temperatures

Nadal ha fet una crida a celebrar Sant Joan amb prudència i civisme donat el risc d’incendi a causa de les altes temperatures dels últims dies. En aquest sentit, l’Ajuntament de Tàrrega ha reforçat el servei de vigilància de la Policia Local. Així, de 6 de la tarda a 10 de la nit, hi ha tres patrulles en servei. I després, fins a les 6 de la matinada, dues patrulles. Els agents controlen els sopars i les festes programades a més d’efectuar una vigilància especial a l’entorn del Parc de Sant Eloi.

Al mateix temps, el consistori ha publicat missatges a les xarxes socials fent una crida a la prudència i responsabilitat en l’ús de petards i altres articles pirotècnics davant el risc d’incendi, ja que amb les altes temperatures registrades, qualsevol guspira pot originar un foc. També ha recordat que la foguera habilitada a Can Colapi és un espai segur i vigilat per tirar petards.

 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article