Avançar l’inici de la jornada laboral i extremar mesures, claus en l'onada de calor extrem

Molta hidratació i descansos es converteixen en imprescindibles

per Laia Pedrós

Crònica Local

Tasques de retirada d'herba seca d'un solar
Tasques de retirada d'herba seca d'un solar | Laia Pedrós

L’onada de calor obliga a extremar la precaució en qualsevol activitat a l’aire lliure, especialment entre els treballadors dels sectors més exposats, des del camp a les obres. 

A Tàrrega, el servei de jardineria del Centre Especial de Treball (CET) de l'Associació Alba ha adaptat el seu horari durant aquests dies de calor extrema per protegir la salut dels seus treballadors. Tot i que durant els mesos d'estiu ja fan jornada intensiva fins a les 15.00 hores, aquests dies d'onada de calor finalitzen les feines a l'exterior a les 13.00 hores.

Des de l’entitat expliquen que l’organització del treball s’ajusta a les condicions meteorològiques. “A primera hora, quan la calor encara no apreta, aprofitem per fer les tasques més dures”, assenyalen. Entre elles, destaca la retirada d'herba seca a solars, una tasca especialment intensa aquests dies per la proximitat de la revetlla de Sant Joan i la necessitat de prevenir incendis.Tot i això, a mesura que pugen les temperatures, redueixen l'exposició al sol.

A partir de les 13.00 hores, la jornada continua a espais interiors. Els treballadors es traslladen al taller, on fan tasques de manteniment com la neteja de maquinària, organització de material o treballs de transport.

La hidratació també és una prioritat. Durant la jornada, l'equip fa pauses i es desplaça fins al taller per abastir-se d'aigua freda. “Intentem cuidar-nos molt, perquè la calor és molt forta i cal prevenir”, expliquen.

Per la seva banda, la brigada municipal de Tàrrega també n'ha adaptat el funcionament davant l'episodi d'altes temperatures. La regidora de Serveis Municipals, Laia Recasens, explica s'ha enviat un avís preventiu a la plantilla per reforçar mesures com ara “hidratar-se amb freqüència i buscar zones d'ombra durant la jornada”. A nivell organitzatiu, “també es prioritza que les tasques més exigents es facin a primera hora del dia”, apunta.

"A més, com a novetat, lʻAjuntament ha encarregat gorres i cantimplores tèrmiques per a tota la plantilla, amb lʻobjectiu de facilitar lʻaccés a aigua freda durant tota la jornada laboral", destaca Recasens. Aquest material està pendent d’arribar en els propers dies.

 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article