Inversions necessàries per a Tàrrega que no es poden aturar

Amb la finalitat d'oferir el màxim nombre de veus possible, el setmanari Nova Tàrrega també publica articles d'Opinió dels grups municipals dels diversos partits polítics, tinguin o no representació al consistori. Els trobareu també en aquest espai.

JUNTS PER TÀRREGA

DIEM SÍ! A la nova estació d'autobusos i a la nova variant de la C-14. Fa gairebé 2 anys que amb el Departament de Territori i Sostenibilitat l'equip de govern de la passada legislatura vam treballar per aconseguir el trasllat de l'estació d'autobusos de Tàrrega. Són molts els motius que ens van moure a fer aquesta proposta, i vam trobar la complicitat dels secretaris d'Infraestructures i Mobilitat: primer el senyor Ricard Font i després, l'actual senyor Isidre Gavín, amb el vistiplau dels consellers Josep Rull i Damià Calvet; per la qual cosa han estat nombroses les visites a Barcelona per aconseguir aquesta important inversió.

La feina feta va arribar a bon port, i per tant Tàrrega es podrà veure beneficiada per aquesta infraestructura, d'aquí a menys d'un any quan es liciti l'obra. I com sempre ens agrada destacar, també el servei que la ciutat fa a la seva àrea d'influència: són molts usuaris que resideixen prop de Tàrrega que han de venir per agafar el transport públic i allí disposaran també de pàrquing gratuït.

Un breu resum de per què vam apostar per la ubicació proposada:

  1. El lloc on s'ubica és propietat municipal. Actualment està degradat i es troba al centre de la ciutat
  2. La proximitat a l'estació de tren fa que sigui encara més atractiu el canvi, alhora còmode per als usuaris, si es té en compte que la previsió de la Direcció General de Transports de poder augmentar les freqüències de transport cada hora permetrà amb molta més facilitat agafar un o altre mitjà de transport públic i amb més rapidesa
  3. Eliminem la perillositat de la circulació dels autobusos pel centre: carrer Migdia, carrer Sant Pere Claver, avinguda Tarragona, avinguda Onze de Setembre i avinguda Ondara. Totes elles, vies amb centres educatius i, per tant, amb uns usuaris a qui preservar la seguretat
  4. Totes les entrades i sortides pel carrer Sant Pelegrí són mes properes a l'A-2 o C-14 i, així doncs, també els mateixos transports en surten beneficiats
  5. El mateix Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Tàrrega, aprovat per unanimitat en el Plenari de Tàrrega, en el capítol 9.3.1 contempla com a millora en la mobilitat aquest trasllat
  6. En planificar la nova estació d'autobusos, plantegem també que aquesta incorpori la nova comissaria de Policia Local. Aquesta opció no va ser fàcil que es pogués incloure però, en canvi, té molts avantatges: a) Totes les estacions, tant d'autobusos com de tren, solen tenir molts actes de vandalisme i la seva degradació es fa palesa arreu, a Tàrrega també. La ubicació de la Guàrdia Urbana pot actuar com a element dissuasiu tant per l'estació de bus com la de tren i b) Tenim la petició de l'Escola Santa Maria de l'Alba de poder ampliar el seu espai, i per tant l'actual comissaria donarà resposta a aquesta necessitat (recordem que l'actual Escola Santa Maria de l'Alba és propietat de l'Ajuntament)
  7. Amb el trasllat tindrem a disposició un espai cèntric, de propietat municipal, de 4.400 metres quadrats, idoni per l'ampliació de l'Espai Mercat. Això requerirà d'haver-nos de dotar d'un Pla Director per establir les fases necessàries per a l'execució d'un espai polivalent: cèntric, al costat del comerç de la ciutat i que cobrirà moltes de les necessitats que tenim.

Així doncs, la pregunta és la següent: com està actualment tota aquesta obra? El Departament té a punt l'esbós del projecte definitiu per treure'n a concurs la redacció. També es contempla el pas soterrat per a vianants que anirà del carrer Alonso Martínez directe a la nova estació de autobusos; aquesta obra té un projecte complementari al de l'autobús

Una vegada el projecte estigui licitat, els càlculs eren que a final d'any ja tinguéssim el projecte redactat i, per tant, el Departament de Territori podrà licitar l'obra. És una obra important, però la seva execució segurament no sobrepassa un any. El cost aproximat de l'obra de l'estació de autobusos és d'un milió i mig d'euros, pagat íntegrament pel Departament de la Generalitat de Catalunya.

Com a Grup Municipal de Junts per Tàrrega estem sorpresos que l'actual equip de govern renunciï tan lleugerament a fer aquesta obra: al ser convocats pel Departament de Territori i Sostenibilitat perquè coneguessin el projecte de primera mà, la resposta que han donat és que no els interessa i que queda aparcat.

Això és una irresponsabilitat total i una desconeixença absoluta del que costa poder obtenir respostes positives de les administracions superiors. Com a equip que hem estat de govern lamentem que es prenguin decisions d'aquesta índole sense ni tan sols consultar o preguntar per saber. I això que la bandera de l'actual equip que està al govern és el diàleg i parlar amb tothom.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article