Summer = estiu/verano

Hau llegit mai cap text de Montserrat Aloy? Us heu deixat seduir per la seva manera d'entrellaçar les paraules? Ara ho podeu fer de tant en tant a les nostres pàgines. Trobareu els Apunts del Natural d'aquesta filòloga i escriptora a la secció d'Opinió cada quinze dies.

Aquest és un temps ideal per aprendre idiomes. Només cal fixar-se en els establiments on la paraula "rebaixes" ha desaparegut per altres modismes o bé paraules forànies, i veureu amb quina celeritat (per als que no saben de sinònims, els diré que vol dir "velocitat") entren per la còrnia i el lacrimal els mots que no sabeu ni pronunciar ni traduir correctament. No patiu, persones sensibles que llegiu aquest article. Ni és FAKE ni res semblant.

Posem que voleu obrir una botiga de roba. Us caldrà saber quin TARGET teniu de clients, ja que el BUSINESS que heu encetat no és cap minúcia. Busqueu un bon SPONSOR, també anomenat padrí. Heu de calcular el target que és l'objectiu, però vatros no sou bel·ligerants, i no aposteu per les paraules agressives (?). Després, procureu-vos un community manager, encara que sigueu dependent/a i guardià/na de les finances del lloc. Sempre queda genial poder presumir de manager, quan tota la vida havíem dit jefe. Sobretot sobretot cal tenir glamour i ser molt chic, és primordial pronunciar correctament la "g" i la "eggge" en francès, així donarem la impressió que ens hem empassat tots els advertisements de la Caggolina Heggegga que parlen d'eau-de-parfum, així, entre guions. Fareu constar, en rètols llampants, que feu SALES –no pas menjadors– i que les REDUCTIONS també han arribat a alguns cervells. Sí, malpenseu i arribareu a alguna conclusió malvolent.

Un cop feta la gestió, direu que MUST-HAVE uns emprovadors talla XL, i que us cal una bossa amb una IT-GIRL que l'anunciï, donat que sense una bona campanya de BRANDING ningú no us farà cas. Si us feu dissenyar targetes de propaganda, feu-vos a la idea que sense un bon MAILING en els EMAILS no hi haurà repercussió possible, i que la safata d'SPAM us sobreeixirà si algun HACKER la troba interessant. Reuniu-vos sovint amb l'STAFF de la botiga per fer BRAINSTORMING sobre els aparadors, comproveu sovint el CHECK-IN de la caixa registradora, i que els FOLLOWERS a les xarxes socials piulin amb LIKES i comentaris tot el que els vingui de gust. Goseu posar una safata de sushi i una altra amb SELFIES comestibles, sereu el TOP de la comarca.

A l'aparador, poseu-hi T-SHIRTS amb logos ben visibles. Si pot ser, afegiu altres peces de roba que duguin frases AWESOME, d'aquelles que no es poden traduir sense l'ajut d'un filòleg en nòmina. L'INSIDE de la botiga també ha de parlar de vatres: que el PACKAGING sigui la vostra bíblia, la vostra fe i la vostra WAY-OF-LIFE. No doneu res per suposat, el nivell A2 d'anglès –aconseguit a força de DUOLINGO– no us permet fer PHISHING a la competència, encara que us hi vagi l'INSIGHT i l'OUTSIDE de la botiga de roba de la qual parlem.

La retolació és un afer que no s'ha de descuidar. Haureu vist rètols amb un JACKASS, amb un NAME-IT, amb un WHATEVER, amb un MYGOD. No els feu cas, vatres aspireu a la genialitat, a l'Olimp dels noms, a ser recordats més enllà de la globalització i dels DEALERS de pa-sucat-amb-oli de la comarca. Que res us allunyi de la màxima llatina MENS SANA IN CORPORE INSEPULTO, o NIKE només us recordi una marca d'espardenyes esportives. Alguns la confonen amb AIRWICK –res a dir del ble d'espelma perfumada al qual fa referència–, ni a FAIRY, que és una fada en anglès i a Catalunya, un sabó independentista i sediciós per rentar plats.

I, finalment, si res d'això us ha convençut, penseu que l'etiqueta de "MADE IN SPAIN" no us protegeix de la sangria, els toros i el trencadís per a FOREIGNERS que se ven al Poble Espanyol. Apa, BYE!

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article