Hamburguesa de cigrons, una alternativa més per augmentar el consum de llegums

Versió sana

per Mercè Carbonell

Firmes NT, Gent NT

Hamburguesa de cigrons, una alternativa més per augmentar el consum de llegums
Hamburguesa de cigrons, una alternativa més per augmentar el consum de llegums

Què és

Aquest plat pot ser un bon segon plat tant per dinar com per sopar. Després d'una bona ració de verdures, cremes fredes o amanida. En podeu preparar un dia amb més quantitat i congelar-les, i així menjar llegums en format hamburguesa un cop per setmana. A l'estiu també podem menjar llegums a les amanides o fesols dins d'una truita d'espinacs o cigrons en forma d'humus. 

Quins beneficis té

El consum de llegums no té la freqüència adequada en l'alimentació actual, alguns argumenten que els fan gasos, altres perquè prefereixen la pasta, la carn o els embotits, d'altres perquè no saben cuinar-les, una sèrie de motius que n'han fet perdre el protagonisme. Però segons les últimes recomanacions "Petits canvis per menjar millor" del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, cal menjar-ne 3 cops per setmana i d'aquesta manera reduirem altres aliments que es mengen en excés. 

Els cigrons són una bona font de proteïna vegetal però cal complementar-la amb cereals per comparar-la amb les proteïnes animals. Són molt rics en calci, potassi i folats, i són una bona font de zinc, de seleni i de vitamines del grup B, com la niacina o la tiamina. També són rics en hidrats de carboni. La fibra soluble que contenen els fa ideals per millorar el trànsit intestinal i reduir el colesterol en sang. 

L'albergínia és una hortalissa rica en aigua com totes les verdures. Destaca el contingut en Vitamina C, vitamines del grup B com l'àcid fòlic. El seu consum aporta minerals com el potassi, calci. Contenen antocianines, flavonoides que actuen com a antioxidants protectors de malalties cardiovasculars, degeneratives i el càncer.

El carabassó també conté molta aigua i el seu contingut en fibra és ideal per millorar el restrenyiment i afavorir la flora intestinal com a prebiòtic. Destaca pel seu contingut en luteïna, un carotenoide que actua com a antioxidant.

La ceba conté vitamines A, B1, C, E i àcid fòlic i minerals com calci, magnesi, iode, cobalt, coure, ferro, fòsfor, clor, níquel, potassi, silici, zinc, sofre i brom. També té aminoàcids com l'àcid glutamínic, l'arginina, la glicina i la lisina. Com a antioxidant destaca un polifenol anomenat quercitina

Consulteu-ne la recepta aquí

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article