Gelat de plàtan i cireres

Versió sana

per Mercè Carbonell

Firmes NT, Gent NT

Gelat de plàtan i cireres
Gelat de plàtan i cireres

Què és

Els gelats prenen molt protagonisme durant l'estiu. Els gelats cremosos habitualment estan fets de nata i als gelats vegans, la nata se substitueix per fruits secs com per exemple els anarcards. La majoria de gelats, siguin cremosos o de gel, contenen un excés de sucre i per tant dins de la nostra alimentació han de ser de consum ocasional. Recordeu que els aliments ocasionals (brioxeria, llaminadures, refrescos, snacks salats i embotits), si en voleu consumir, màxim s'han de prendre un cop a la setmana. No per ser vacances escolars o temps de piscina i platja, els hem d'associar a consum diari. És per això, que us presento una alternativa més saludable. 

Quins beneficis té

El fet de preparar gelats amb fruita natural farà que no es redueixi el consum de fruita, sovint substituda per gelats, granissats i sorbets comercials que ocupen el lloc de les postres dels àpats o berenars de terrassa. 

El plàtan conté un alt contingut en fructosa però quan consumin plàtan habitualment són uns 100 g, el que pesa un plàtan de canàries pelat, i acaba sent el mateix contingut de fructosa que quan consumim un poma de 200 g en net. També destaca el seu contingut en potassi, magnesi i àcid fòlic. És una fruita genial per emportar i consumir després d'una activitat esportiva en lloc d'unes patates xip de bossa. Es podrien vendre als bars a prop de recintes esportius, no trobeu?

Les cireres contenen fructosa, fibra, provitamina A i vitamina C. Destaquen per seu contingut en antocians i àcid egàlic, que es consideren excel·lents antioxidants. Quant a minerals destaca el seu contingut en potassi

El iogurt és una llet fermentada per bactèries vives presents en el moment de consum que beneficien la nostra flora intestinal i per tant actuen com a probiòtic que ajuda el manteniment d'aquestes bactèries al còlon. Els iogurts també contenen menys lactosa perquè l'han consumit les bactèries durant la fermentació. És preferible el consum de iogurts naturals i sense ensucrar perquè els de sabors contenen sucre i els de fruita a trossets també.

En trobareu la recepta a la revista del 28 de juny

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article