Salut instal·la caixers d'autoservei al CAP de Tàrrega

Cinc centres d'atenció primària més de la plana de Lleida, equipats amb aquesta eina

Crònica Local

Una usuària fent servir un d'aquests caixers
Una usuària fent servir un d'aquests caixers

Durant els mesos de juny i juliol d’aquest any, s’ha dut a terme a diferents centres de l’àmbit de l’atenció primària de Lleida la instal·lació de caixers d’autoservei, a través dels quals la ciutadania podrà realitzar algunes de les gestions referents a la seva atenció. A finals de 2017 es va iniciar una prova pilot del projecte a Lleida capital amb la instal·lació d’un caixer d’autoservei al CAP Onze de Setembre i ara ja són 6 els centres que disposen d'aquesta tecnologia.

Els centres dotats amb aquests equipaments són el CAP de Tàrrega, el CAP Bordeta-Magraners i el CAP Eixample de la ciutat de Lleida, el CAP Mollerussa i el CAP Cervera. Un cop posats en funcionament els caixers d’autoservei, a través d’aquests equipaments es podran realitzar accions com ara:

  • Demanar cita prèvia per al metge de família, la infermera, el pediatre, l’odontòleg o el treballador social
  • Consultar les visites pendents de realitzar
  • Imprimir una còpia del pla de medicació
  • Consultar informació sobre els professionals del centre
  • Informar el professional que ja s’ha arribat al centre amb l’admissió de la visita
  • Imprimir justificants de visita
  • Respondre enquestes de satisfacció en relació a diferents aspectes de l’atenció rebuda al centre
  • Visualitzar continguts multimèdia amb informació sanitària

Progressivament s’aniran incorporant altres funcionalitats a aquests caixers, com una guia de serveis o un torn personalitzat d’atenció en funció del motiu de consulta.

Aquesta acció s’emmarca dins del Projecte d’Apoderament dels Professionals de Gestió i Serveis, que cerca un canvi de model en l’atenció a la ciutadania als centres de salut. Aquest projecte aposta per una atenció més personalitzada en què els professionals administratius dels centres tinguin un paper més rellevant en el procés assistencial. La manera d’aconseguir-ho és diferenciar aquelles tasques que no aporten cap valor afegit a l’atenció (i que es poden fer per altres vies agilitzant-ne els tràmits sense haver d’esperar), d’aquelles que requereixen de la intervenció d’algun professional dels centres.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article