'Smoothie' de fruites del bosc i aigua de coco

Versió sana

per Mercè Carbonell

Firmes NT, Gent NT

'Smoothie' de fruites del bosc i aigua de coco
'Smoothie' de fruites del bosc i aigua de coco

Què és

Un smoothie és una beguda fresca natural a base de fruita que ha estat prèviament congelada o no i es adequada per prendre a esmorzar, berenar o després de fer esport. Es recomana congelar prèviament les fruites netes i els plàtans pelats i a trossets, i així al moment de consum es tritura i es pren ben fresc. El que us presento avui, conté aigua de coco, una beguda isotònica natural que juntament amb les fruites que aporten antioxidants i fructosa i el iogurt que aporta proteïnes, serà una beguda adequada per després de practicar esport.

 

Quins beneficis té

El consum de fruita ja sabeu que ha de ser tres racions al dia com a mínim i aquesta proporció augmenta quan una persona requereix més energia (Kilocalories).

Les móres contenen bioflavonoides, vitamina C i betacarotè la qual cosa les converteix en fruites antioxidants.

Els gerds contenen fibra, antioxidants com la vitamina C i àcid el·làgic, flavonoides, folats i minerals com el potassi i el magnesi.

Els nabius aporten poques kilocalories però són riques en vitamina C, son bona font de fibra i potassi. També contenen antioxidants com els antocians i els carotenoides. I àcids orgànics com l'oxàlic i l'àcid màlic. Cal dir que el consum de nabius i fruites vermelles es beneficiós per la prevenció d'infeccions d'orina.

El plàtan destaca pel seu alt contingut en hidrats de carboni, però quan mengem un plàtan de 100 grams nets en porta el mateix que quan mengem una taronja de 200 grams nets, per tant tampoc cal evitar-los per la seva fama en kilocalories, al final el que compta és la quantitat del que mengem. També destaca pel seu aport en magnesi, àcid fòlic i substàncies d'acció astringent com els fructooligosacàrids (FOS).

L'aigua de coco és el líquid que es troba a l'interior del fruit, de lleuger sabor dolç que no provoca sensació d'estómac ple. Quan més verd és el coco, més abundant i ric en nutrients és la seva aigua. Conté potassi i clor, a més de glucosa. Potser li faltaria una mica de sodi per considerar-la una bona beguda isotònica natural adequada per a esportistes. Després d'una hora o més d'exercici físic intens, cal recuperar 1,5 vegades la diferència de pes entre abans i després de l'exercici. Per exemple: si la diferència és 500 grams de pes entre abans i després de fer exercici, cal beure 750 ml de líquid. També cal un aport d'hidrats de carboni i proteïnes en una proporció 2:1 o 3:1 com a mínim, sigui a través d'aliments com el cas d'aquest batut o a través de recuperadors comercials per preparar instantàniament i beure durant els 30 minuts següents a l'acabar l'exercici. D'aquesta manera assegurarem el rendiment esportiu per les pròximes sessions, sigui dins del mateix dia o el dia següent.

Consulteu la recepta aquí

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article