Pizza amb una base de bròquil, per menjar-ne sense excuses

Versió sana

per Mercè Carbonell

Firmes NT

Pizza amb base de bròquil
Pizza amb base de bròquil | Mercè Carbonell

Què és

És un plat que pot menjar-se tant per sopar com per dinar. Vol imitar un plat molt acceptat com la pizza convencional, però incloent verdures i sense farina.

 

Quins beneficis té

El fet d'incorporar verdures en formats de plat molt acceptats com la pizza tradicional ajuda a fer atractiva la ingesta de verdures, per tal que els comensals se sentin motivats a provar-la. Moltes verdures no agraden perquè o bé quan es van provar per primer cop eren bullides o els faltava algun condiment. Però recordeu que fa falta provar un aliment 15 vegades per dir que no us agrada. 

El bròquil és una verdura de les famílies de les crucíferes i porta substàncies protectores com els indols, la clorofil·la, els carotenoids, els ditioltioes, glucosinolats i els compostos de sofre que ajuden la prevenció de malalties com el càncer. Conté vitamina C que ajuda absorbir el ferro d'aliments en què va acompanyat. Conté àcid fòlic, vitamines B1 i B3. També aporta betacarotens. De minerals destaca el potassi i les quantitats significatives de calci, magnesi, ferro i sofre. És una de les millors fonts vegetals de calci. 

Els bolets són una bona font d'aigua, vitamines i minerals i antioxidants, es consideren com a part del grup de verdures. Els bolets poden tenir quantitats importants de precursor de vitamina D, que el fetge i ronyons convertiran en vitamina D activa, que participa a fixar el calci als ossos i dents. 

El formatge té l'inconvenient que és ric en greixos saturats, perjudicials per incrementar el colesterol en sang, però a diferència de la brioxeria, sí que porta nutrients saludables com el calci i les proteïnes.

Els ous contenen proteïnes amb tots els aminoàcids, proteïnes d'alt valor biològic, de fet, la proteïna de l'ou es fa servir com a patró. La clara és rica en proteïna i el rovell conté ferro, vitamina D, vitamina A, vitamina E, vitamina B12, i altres vitamines del grup (B1, B2, B3, B5 i B9). El colesterol que conté el rovell de l'ou no eleva el colesterol de la sang, perquè conté una substància anomenada colina que evita que el colesterol s'absorbeixi. Són els greixos saturats dels aliments el que augmenten el colesterol en sang. Els minerals destacats de l'ou són el zinc, calci, fòsfor, magnesi, potassi, ferro i crom.

Trobareu la recepta per fer aquesta pizza aquí

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article