Gairebé 11.500 persones van fer la Ruta del Cister el 2015, un 12,71 % més que al 2014

Crònica Urgell

El claustre del monestir de Vallbona de les Monges
El claustre del monestir de Vallbona de les Monges

La primavera i la tardor són èpoques de temperatures agradables i és el moment d’agafar la motxilla o la bicicleta de muntanya i recorre pel sender GR®175, La Ruta del Cister per viure aquest territori, situat a l’interior de Catalunya, d’una forma totalment diferent i per gaudir dels diferents paisatges que l’entorn ofereix. El GR®175, La Ruta del Cister és el sender que uneix entre sí els monestirs cistercencs de Santes Creus, Poblet i Vallbona; i travessa diferents pobles i petits nuclis de població, boscos i muntanyes. Tot i que cada any són més els que recorren aquestes terres a peu o en BTT, és un lloc ideal on caminar és sinònim de tranquil·litat, plaer i contacte directe amb la natura.

 

Segons l'última lectura dels eco-comptadors instal·lats al GR®175, La Ruta del Cister durant l’any 2015 hi han transitat un total d’11.492 persones, un 12,71 % més que l’any anterior (10.196 usuaris). Segons la modalitat, 9.860 l’han fet a peu i 1.632 en BTT, el que representa un increment del 13,02 % a peu i un 10,87 % en bicicleta de muntanya respecte l’any 2014.

 

Els mesos amb més volum de caminadors son: abril, maig, juny, octubre i novembre, mentre que els ciclistes opten pels mesos més càlids: març, abril, maig i desembre. El mes de maig és el més transitat de tot l’any i el mes de novembre el que ha registrat més usuaris respecte l’any anterior.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article