ERC reuneix 500 alcaldes i regidors a Tàrrega per preparar les municipals
Junqueras demana cessar Trapero

Mig miler d’alcaldes i regidors d’ERC es van reunir ahir a Tàrrega en el marc de la Trobada Municipalista del partit per començar a preparar les eleccions municipals del pròxim 2027.
El president de la formació republicana, Oriol Junqueras, va presidir la trobada i va afirmar que “som aquí per comprometre’ns amb el futur de cada un dels nostres pobles i ciutats”, i va reivindicar aquest compromís dels republicans perquè “és així com també es construeix la sobirania de Catalunya, el benestar i el progrés del nostre país”.
D’altra banda, el líder d’ERC va criticar la presència d’agents dels Mossos d’Esquadra d’incògnit en una assemblea del sector educatiu i va opinar que aquesta mena d’actuacions “no tenen sentit” perquè “el país té altres necessitats”.
En aquest sentit, va considerar que la direcció del cos “no funciona” i va afegir que si el seu màxim responsable, Josep Lluís Trapero, no renuncia al càrrec, “li tocarà al president Illa cessar-lo”.
Junqueras, no obstant, va voler defensar el “gran treball” de la policia catalana i va reclamar que “ningú els obligui a fer allò que no han de fer”.
Així mateix, va aprofitar per reivindicar com a “prioritat de país” la línia orbital ferroviària que hauria d'unir Vilanova i la Geltrú i Sitges amb Mataró, passant per Vilafranca del Penedès, Sant Sadurní d'Anoia, Martorell, Terrassa, Sabadell, Mollet i Granollers. Segons Junqueras, si bé “cal fer funcionar els trens que no funcionen, també cal apostar per la construcció de noves infraestructures ferroviàries”. El president d'ERC va remarcar que el tren orbital "és una prioritat de país" i que contribuirà a "l'equilibri territorial", especialment en matèria econòmica i d'habitatge.

No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari