El Govern exigeix a Foment un pla inversor per a la línia de Manresa

Crònica Local, Crònica Urgell

La reunió d'ahir de la plataforma de la Diputació per exigir inversions a la línia de Manresa
La reunió d'ahir de la plataforma de la Diputació per exigir inversions a la línia de Manresa | Magdalena Altisent (Segre)

X. RODRÍGUEZ (SEGRE)

El conseller de Territori, Damià Calvet, va anunciar ahir que la Generalitat traslladarà al ministeri de Foment un acord entre els ajuntaments i consells de la línia de Manresa, la Diputació i la Generalitat per exigir inversions en aquest corredor ferroviari. Calvet va assistir ahir a la reunió de la plataforma per a la millora d’aquesta línia, on es va presentar l’informe tècnic de l’Institut Cerdà que va encarregar la Diputació. Calvet va apuntar que aquest estudi "constata una cosa que ja sabíem, que l’R-12 té un dèficit d’inversions brutal i que el territori vol que aquesta línia tingui les inversions que li fan falta i un bon servei". "El que hem convingut és que portarem de forma clara una posició catalana a la taula del ministeri de Foment sobre el desenvolupament de la xarxa ferroviària de Lleida", va dir. Està previst que l’acord (amb aportacions d’ajuntaments, consells, Diputació i Generalitat, entre d’altres) estigui llest abans de l’estiu i el portaran al ministeri una vegada s’hagi format un govern estatal. En aquesta reunió s’hauran de posar "xifres i calendari" a les inversions en la línia de Manresa. En aquest sentit, el conseller va apuntar que una part "dels 4.000 milions del pla de rodalies que es va prometre fa 10 anys" Foment i del qual només "s’ha invertit un 14%" hauria de ser per a l’R-12. Calvet va assenyalar que la línia de Manresa podria ser utilitzada per un 70% de la població de Lleida i que només la utilitza un 1,8%, una cosa que va qualificar com a "inacceptable". Segons el conseller és necessari invertir en vies, catenàries, talussos, sistemes de seguretat, estacions i a renovar els trens. Va assegurar que s’han de "superar els actuals límits temporals de velocitat", perquè "55 quilòmetres per hora no és una velocitat pròpia del segle XXI". "Totes aquestes exigències s’han de posar sobre la taula de Foment i obtenir-les", va apuntar. Calvet va insistir en el traspàs de la titularitat de la línia a la Generalitat. L’estudi de l’Institut Cerdà destaca els dèficits d’inversions en la línia, la qual cosa provoca accidents i altres incidències. Com a exemple, només durant els primers 20 dies del mes de gener passat es van registrar tres avaries, mentre que el 2018 van ser més de quaranta.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article