Enfoc organitza un cicle de dinars amb empresaris per parlar sobre la salut mental a l'empresa

Crònica Local

El primer dinar es va fer divendres passat al restaurant Níam
El primer dinar es va fer divendres passat al restaurant Níam | Associació Alba
Per què és important la salut mental per tenir èxit en un negoci? Què poden fer per els empresaris per promoure la salut mental i prevenir riscos psicosocials? Aquestes són algunes de les preguntes que es van plantejar al primer dinar organitzat per Enfoc, serveis formatius i d'inserció de l'Associació Alba dins del cicle Ingredients per a una empresa saludable dirigit a empresaris del territori. La iniciativa consta de tres dinars durant els quals s'ofereix informació pràctica i eines per prevenir, detectar i implantar accions per millorar la salut mental a les empreses. Els assistents també tenen l'oportunitat d'escoltar testimonis reals de persones que han patit o pateixen algun tipus de problemàtica en salut mental, així com la visita d'experts que ajuden a reflexionar i a remoure amb l'objectiu de compartir experiències entre els participants.

La iniciativa està dirigida a un grup de 15 empresaris i també compta amb la participació de professionals de l'entitat, així com persones que viuen o han viscut situacions relacionades amb la salut mental.

Divendres 26 de maig es va realitzar el primer dels dinars a la terrassa del Restaurant Níam de Tàrrega, en un entorn tranquil i a l'aire lliure. El dinar va comptar amb la participació de Carles Alzinet, doctor en psciologia i director de la Càtedra d'Innovació Social de la Universitat de Lleida que juntament amb el seu equip van organitzar una dinàmica per reflexionar sobre l'estigma en salut mental i aquelles idees i conceptes que encara van lligats a aquesta temàtica. Entre tots els participants es va contruir un mur simbòlic amb tots aquests conceptes erronis que després van fer caure per donar pas a una nova visió sobre la salut mental.

Aquest divendres vinent dia 2 de juny tindrà lloc el segon dinar amb la visita d'Ana Artázcoz Sastre, directora comercial i de màrqueting de l'empresa Moltacte, una cadena d'outlets on els treballadors són persones amb algun tipus de problemàtica en salut mental. El darrer dels dinars es realitzarà el divendres 16 de juny.

És la primera vegada que l'Associació Alba impulsa una acció de sensibilització sobre temes relacionats amb la salut mental dirigida als empresaris i suposa una mena de prova pilot que es voldria repetir periòdicament. El projecte està finançada per Obertament i l'Obra Social "la Caixa". 

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article