Sopa de llenties vermelles, plat reconfortant per dies de fred

Versió sana

per Mercè Carbonell

Firmes NT

Sopa de llenties vermelles, plat reconfortant per dies de fred
Sopa de llenties vermelles, plat reconfortant per dies de fred | Mercè Carbonell

Què és

Aquesta sopa, si la proveu de fer, ja formarà part dels vostres plats habituals d'hivern i tardor. Té diversos avantatges, les llenties vermelles no cal posar-les en remull abans de coure i provoquen menys gasos que les llenties pardines, els cigrons i sobretot que els fesols o mongetes seques. El color ataronjat de les llenties després es converteix en groc palla i només necessiten 15 minuts de cocció. La combinació dels ingredients d'aquesta recepta li dóna un molt bon sabor.

 

Quins beneficis té

Les llenties aporten hidrats de carboni d'absorció lenta, proteïnes, àcid fòlic, vitamina B1, ferro, zinc, seleni, fòsfor i manganès. Tot i que les seves proteïnes no són d'alt valor biològic, si al llarg del dia o al mateix àpat les combinem amb cereals (per exemple: pa o arròs) o fruits secs, esdevindran unes proteïnes comparables a les de l'ou, la carn o el peix.

El nap és una arrel que aporta poques kilocalories, és ric en fibra, cosa que li dóna efectes laxants i beneficiosa per la flora intestinal. És rica en vitamina C, que actua com a antioxidant. Les seves fulles són riques en àcid fòlic, betacarotè (provitamina A), calci i magnesi. Eviteu pelar-los per no perdre aquests nutrients tan interessants.

Les llavors de sèsam destaquen pel seu contingut en calci, àcids grassos poliinsaturats i proteïnes. El sèsam també té coure, zinc, potassi, sodi, fòsfor, ferro, magnesi, vitamines B1, B2 i vitamina E. Per tal d'aprofitar-ne els nutrients, es recomana triturar-les.

Podeu consultar la recepta aquí

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article