Rellom de porc amb salsa de poma, àpats nadalencs amb tocs de fruita

Versió sana

per Mercè Carbonell

Firmes NT

Rellom de porc amb salsa de poma, àpats nadalencs amb tocs de fruita
Rellom de porc amb salsa de poma, àpats nadalencs amb tocs de fruita

Què és

És un segon plat que pot tenir molt d'èxit quan feu d'amfitrions durant les festes de Nadal. El rellom de porc és una peça considerada selecta i de qualitat extra en el món culinari, i està situada a la part lumbar del porc per damunt dels ronyons i per sota del llom alt. Al mercat el podem trobar de vedella o de porc. El rellom es pot cuinar rostit sencer al forn, a filets a la planxa o fregit com la recepta que avui us proposem.

 

Quins beneficis té

La carn de porc es considera carn vermella igual que el bou, vedella, corder i cavall; i se'n recomana consumir un cop per setmana o cada 15 dies i si és processada (hamburgueses, salsitxes, botifarres, llonganisses, embotits...) com menys millor. En canvi, de carn blanca (conill, pollastre, gall dindi i altres aus) se'n pot menjar tres cops per setmana. No obstant, la carn de porc fresca és una carn rica en proteïnes d'alt valor biològic i per cada 100 g de porc fresc obtenim 20 g de proteïna. El greix que conté és molt variable perquè depèn de l'espècie, l'edat i la part del porc de què es tracti. Els tipus de greixos que predominen són els monoinsaturats, considerats saludables, però també n'hi ha una part de greixos saturats gens beneficiosos per reduir les xifres de colesterol o triglicèrids en sang. Quant a minerals destaquen el zinc, el ferro, el sodi i el potassi. Conté vitamina B1 i B12 en quantitats superiors que en altres carns.

La poma porta vitamina C, potassi i la pectina, una fibra soluble que està present a la pell i que regula el trànsit intestinal en cas de restrenyiment. Si la mengem sense pell i ratllada ens pot anar bé en cas de diarrea. La poma conté un flavonoide anomenat quercitina que actua com a antioxidant. Conté àcid màlic i àcid tartàric que ajuden en cas d'indigestió o també són els responsables de fer venir gana en cas que ens la mengem abans de dinar.

Les ametlles destaquen per ser un dels fruits secs més rics en calci i un grapat d'ametlles pot ser un bon substitut de la llet en cas de persones amb al·lèrgia a la proteïna de vaca. També ens aporten magnesi, mineral que ajuda a fixar el calci als ossos i evitar les rampes musculars. Els greixos que contenen les ametlles són àcids grassos momoinsaturats com l'àcid oleic, molt beneficiós per mantenir les xifres de colesterol i triglicèrids adequats. Cal afegir que són riques en vitamina E, un potent antioxidant que segons els últims estudis ajuda a regular el greix abdominal. També són una bona font de fibra.

La pastanaga conté betacarotè, un antioxidant precursor de la vitamina A molt important per a la vista. També conté silici, ferro, fòsfor, sodi, calci, magnesi i àcid fòlic.

La ceba conté vitamines A, B1, C, E i àcid fòlic i minerals com calci. També conté l'antioxidant anomenat quercetina. La fibra que conté la ceba, l'inulina, és molt interessant per a la nostra flora intestinal.

Podeu consultar com es prepara la recepta aquí

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article