Gran Recapte

Lluçanes a la cassola, alternatives al fregit

Versió Sana

per Mercè Carbonell

Firmes NT

Lluçanes a la cassola
Lluçanes a la cassola | Mercè Carbonell

Què és

És un segon plat que introdueix un dels peixos més comunament consumits per les nostres contrades. Us proposo una recepta perquè de vegades el consum de peix és una mica limitat entre la població, per no voler trobar-se espines, però les de les lluçanes es treuen fàcilment. Habitualment, les maires o lluçanes es cuinen fregides però cal buscar altres fórmules menys calòriques com la que us presento en la recepta d'avui. 

 

Quins beneficis té
Les lluçanes són un peix blanc ric en proteïnes, en conté 11,8 per cada 100 grams de producte net, i són d'alt valor biològic, molt completes. És un peix amb poc contingut en greix. Destaca el seu contingut en vitamines del grup B (B1, B2, B3, B9, B12). Aporta minerals com el potassi, fòsfor, magnesi i iode. 

L'all destaca pel seu contingut en minerals com potassi, fòsfor, magnesi, zinc i iode. Quant a vitamines destaquen la B1, B3 i B6, importants per al sistema nerviós i també vitamines antioxidants com la Vitamina C i la vitamina E. Un dels principis actius que té l'all cru s'anomena al·licina, un compost que actua com a diürètic i bactericida. 

La ceba conté vitamines A, B1, C, E i àcid fòlic i minerals com calci, magnesi, iode, cobalt, coure, ferro, fòsfor, clor, níquel, potassi, silici, zinc, sofre i brom. També té aminoàcids com l'àcid glutamínic, l'arginina, la glicina i la lisina. També conté quercetina, un polifenol protector dietètic per la prevenció del càncer. 

El pebre vermell conté ferro i zinc.

Podeu consultar la recepta a la NT 3.738

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article