Quinoa amb tofu i verdures

per Mercè Carbonell

Firmes NT, Gent NT

El plat un cop preparat
El plat un cop preparat | Mercè Carbonell

Què és

Aquest plat no conté proteïnes d'origen animal ni gluten i per tant és apte tant per a vegans com celíacs. Nutricionalment parlant, la quinoa i el tofu aporten proteïnes vegetals de qualitat, i el saltejat d'hortalisses a part de sabor, li afegeixen fibra, vitamines i minerals que podríem incrementar acompanyant-lo d'una bona amanida. Us animo a tastar-lo encara que no sigueu vegans, perquè reduireu el consum de greixos saturats que acostumen a portar les aliments d'origen animal com la llonganissa, xoriços, costella de porc, cansalada, crema de llet, nata i formatge. 

 

Quins beneficis té

La quinoa aporta carbohidrats d'assimilació lenta, és a dir, s'alliberen a la sang de forma progressiva, i també conté proteïna vegetal, més complerta que els cereals i sense gluten. També conté calci, ferro, magnesi, fósfor, potassi, manganès, coure i zinc. Quant a vitamines conté vitamines del grup B, en especial l'àcid fòlic i també vitamina E

El tofu es fabrica coagulant beguda de soja, té textura de formatge fresc però si l'esmicolem sembla un remenat d'ou. Al mercat el podem trobar envasat al buit amb el seu propi sèrum o bé en pot de vidre. Conté poques quilocalories i gens de greix. Al provenir de la soja, una de les llegums més riques en proteïnes d'alt valor biològic o de qualitat, es considera una bona font de proteïnes pels vegans. Conté àcids grassos insaturats, bons per a la salut cardiovascular i Vitamina E. També conté calci, potassi, fòsfor i ferro, aquest últim en quantitats inferiors que les que porta la carn. 

El porro té molta aigua i porta poques quilocalories, però aporta un gust dolç als plats i al ser ric en fibra dóna sacietat. És ric en àcid fòlic, vitamina C, potassi i magnesi. 

La ceba conté vitamines com A, B1, C, E i àcid fòlic i minerals com calci, magnesi, iode, cobalt, coure, ferro, fòsfor, clor, níquel, potassi, silici, zinc, sofre i brom. Conté un antioxidant anomenat quercetina i olis essencials amb components sulfurosos, protectors dietètics contra el càncer. La pastanaga conté betacarotè (provitamina A), un potent antioxidant. També destaca per la gran quantitat de silici, ferro, potassi, fòsfor, sodi, calci, magnesi i àcid fòlic. La pastanaga és rica en pectines i la converteix en una hortalissa adequada tant per a la diarrea com el restrenyiment.

Trobareu la recepta per preparar el plat aquí

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article