El professor 'youtuber'

Captura de la careta de presentació dels vídeos del canal 'Youtoumestre'
Captura de la careta de presentació dels vídeos del canal 'Youtoumestre'

Editorial

LOURDES CARDONA

Que aixequi la mà l'adult que no s'hagi quedat esmaperdut observant com un infant que amb prou feines sap llegir i escriure (o fins i tot no en sap!) és capaç de trobar a Youtube aquell vídeo que li havien ensenyat a l'escola o havia vist a casa d'un amiguet el dia abans! Segur que ben pocs es mostren impassibles davant l'extrema facilitat que tenen els nadius digitals de fer servir les eines 2.0. Els que tenim fills, néts, nebots... petits ho constatem dia rere dia.

L'agilitat amb la qual la meva filla de 6 anys es mou pel portal de vídeos més gran que existeix i arriba als continguts que vol veure em fascina amb tanta intensitat com m'espanta. Suposo que en certa manera l'abisme que separa les habilitats digitals dels pares d'avui dia de les dels seus fills deu ser similar al que separava els dots tecnològics dels nostres progenitors i els nostres -recordo que a casa la meva mare sempre em demanava que programés el vídeo (us en recordeu d'aquest aparell?) per gravar un programa o pel·lícula que no podia veure en directe perquè ella no se'n sortia-, però tinc la sensació que el repte que hem d'afrontar els pares per educar digitalment els nostres fills és superior a qualsevol altre que han hagut de superar les generacions que ens han precedit. 

Malgrat això, l'entorn digital és una immensa finestra d'oportunitats que cal aprofitar per connectar amb els més joves, que interactuen, es comuniquen, emprant instruments que eren ciència-ficció quan nosaltres érem nens. Hi ha professors que ho tenen clar, com el Ricard Bertran, que s'ha fet 'youtuber' per aprofitar Youtube com a eina pedagògica. 

Aquest mestre de l'escola Àngel Guimerà de Tàrrega és conegut entre la comunitat educativa de la nostra ciutat (i potser més enllà ves a saber) pels vídeos que ha penjat al canal Youtoumestre, creat a finals del curs passat en el marc d'un projecte sobre els mitjans de comunicació i les diferents matèries que es tracten al llarg del període escolar. Mitjançant aquest canal, Bertran ha descobert que per molt que miri de ser divertit a classe és amb Youtube que connecta d'una forma molt més propera amb els alumnes. Ho entenguem o no, és la realitat. La neguem o l'aprofitem?

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article