El nostre vincle

Presentació de l'Estudi d'Audiència de la Premsa Comarcal a Barcelona
Presentació de l'Estudi d'Audiència de la Premsa Comarcal a Barcelona | L.C.

Editorial

LOURDES CARDONA

Els mitjans de comunicació local i comarcal som conscients que som especials no només per als nostres lectors més fidels, sinó també per als que no se'n manifesten. Sabem que entre nosaltres i vosaltres hi ha un vincle únic, inexistent amb la resta de mitjans per molt que les xarxes socials hagin permès obrir una via de diàleg amb l'audiència que els faci més propers. D'aquí que ens preguem amb la màxima seriositat la nostra feina i ens dolgui en l'ànima no poder arribar on voldríem.

La majoria de mitjans km 0, com m'agrada anomenar-nos, som petits (tenim un pressupost modest i pocs treballadors a qui encomanem diverses tasques) però tenim un objectiu immens: explicar el dia a dia del nostre territori i la seva gent. Era l'objectiu amb què Francesc Camps Calmet va fundar Nova Tàrrega el 1944, cosa que ha fet que els darrers 75 anys de la història de la ciutat estiguin escrits a les pàgines del setmanari (tot un orgull i quina gran responsabilitat!), i és el full de ruta que seguim encara avui. És la meva obsessió, gairebé malaltissa.

Sabem que servir d'altaveu de Tàrrega i els targarins i targarines explica per què us sentiu la revista tan vostra com nosaltres, tots els que fem possible que surti al carrer setmana rere setmana. 

Aquesta característica converteix els mitjans locals i comarcals en líders al nostre territori. És el que fa que l'impermeable contra la pluja constant d'informació no serveixi quan es tracta dels mitjans que narrem el que passa a casa nostra. És un dels motius que expliquen per què 6 de cada 10 habitants de l'Urgell coneix Nova Tàrrega, el 22% dels quals la llegeix cada setmana, segons dades del darrer Estudi d'Audiència de la Premsa Comarcal, elaborat per Audimedia. Gràcies a aquest estudi sabem on som (tenim més de 8.000 seguidors setmanals, el 50% dels quals ens llegeix a casa, el 47% dels quals llegeix la revista perquè l'ha comprada) i albirem el camí a seguir per mantenir viu el que ens uneix.

Però aquest vincle no sorgeix ni es manté per si sol, sinó que cal cultivar-lo. D'aquí que no tinguem excusa, per petits que siguem, per tirar la tovallola. Ens hem de reinventar constantment, i fer-ho sempre pensant en vosaltres, les persones a qui ens adrecem. Gràcies per ser-hi!

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article